Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vzdělávání distančním způsobem

 

Vzdělávací nabídka 6.4. - 9.4. 2021

Podtéma týdne: Probouzení přírody

Máme zde nástup nového ročního období – Jaro. Tento čas společně s dětmi využijte k přímému pozorování, sledování toho, co se mění, radostně prožívejte toto období pocitově i pohybově. 

 

  • Dbejte, aby se děti slovně vyjadřovaly k viděnému, chápaly souvislosti, změny v přírodě komentovaly, objevovaly a zkoumaly
  • Opakujte hlavní znaky roční doby, hrajte slovní hry „Co patří x nepatří“ do jara s porovnáním jiného ročního období
  • Veďte děti k záměrnému učení tzn. úmyslně pamatovat text básní a říkadel
  • Dopřejte dětem dostatek pohybových aktivit – jízda na kole, pohybové hry venku pomoc při práci na zahrádkách a úklidu po zimě okolo domu.  
  • Upevňujte paměť i motorické dovednosti
  • Seznamte děti s růstem rostlin a posloupnosti / sadím x seji x pečuji x roste x sklízím/ a hlavními potřebami pro růst – voda, světlo, teplo
  • Učte děti kategorie tj. hledat společné slovo pro skupiny věcí
  • Prakticky při běžných činnostech určujte a všímejte si toho, co je NAD x POD
  • Upevňujte např. při pohybových hrách pojmy první x poslední, učte je, aby se naučily i prohrávat a tuto prohru přijmout.

 

 

Těšme se „ snad“ na přítomnost dětí v mateřské škole od 13.4.2021, informace budou zveřejněny v aktualitách na webu .

Soubory ke stažení naleznete zde:

Duben-Integrovaný blok.png

Grafomotorika (1).png

Jarní květiny.png

Kategorie.png

PL Nad-Pod.png

PL pampeliška.png

PL První -poslední.png

Početní představy.png

Říkanka.png

Vpravo -vlevo.png

Tulipán.png

 

 

 

Vzdělávací nabídka 29.3. - 1. 4. 2021

 

Podtéma týdne: VELIKONOCE – SVÁTKY JARA

 

Blíží se nám Velikonoce – svátky jara, seznamte děti s lidovými tradicemi a zvyky, zapojte je do přípravy svátků . Společně se těšte z nástupu nové roční doby.

 

 

  • Pozorujte a vnímejte změny v přírodě vlivem oteplování, vyhledávejte první jarní květy a pojmenujte.

  • Objasněte i týden před Velikonocemi tzv. Pašijový týden / viz text příloh/

  • Pojmenujte symboly Velikonoc / vajíčko, pomlázka, beránek……/

  • Zkuste pokus s klíčením semen, osení, nechte děti pečovat a pozorovat růst, mít radost z výsledku a využít k dekoraci

  • Pro radost a udržení tradic malujte vejce –kraslice / jako symbol vzniku nového života

  • Procvičujte stříhání, lepení, překládání papíru pro výrobu dekorací Velikonoc /inspirace v přílohách/

  • Opakujte prostorové vztahy / na, pod, vedle, nad, za, před / viz. příloha/

 

 

Přejeme krásné a veselé prožití velikonočních svátků, užijte si známých zvyků alespoň v rodinném kruhu. Těšme se společně na teplé jaro a dobré zprávy na setkání.

 

Soubory ke stažení naleznete zde:

Cvičíme ruku.png

Dekorace vajíček.png

Hledej 5 rozdílů.png

Jarní písnička.png

Labyrint.png

Lžička.png

Omalovánka s úkolem.png

PL grafomotorika.png

PL počet vajíček.png

Porovnej velikosti.png

Pracovní list.png

Puzzle omalovánka.png

Rozcvička mluvidel.png

Rozcvička s říkankou.png

Velikonoční koledy.png

Zahřívání mozku 1.png

Zahřívání mozku 2.png

Pašijový týden.png

FB_IMG_1615811576710.jpg

FB_IMG_1615811586032.jpg

FB_IMG_1615904546996.jpg

FB_IMG_1615904572808.jpg

FB_IMG_1615811556550.jpg

 

 

Vzdělávací nabídka 22. 3. - 26. 3.2021

 

Podtéma týdne: Barvy a tvary

 

Věnujte dítěti a zaměříte se na téma barev a tvarů okolo nás. Při pobytech venku i doma vyhledávejte podobnost tvarů, barev, rozlišností v odstínech i velikostech objektů.

 

  • Opakujte s dětmi geometrické tvary / kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník /

i jiné tvary / srdce, ovál, kapka, hvězda…/

  • Veďte nejen k poznání, ale i pojmenování tvarů a barev, cvičte i rozdíly v odstínech / tmavě modra-světle modrá…/

  • Porovnávejte velikosti předmětů viděných i v posloupnosti / malý, větší, největší, úzký, užší, nejužší apod.

  • Posilujte přirozené poznávací city-zvídavost, radost z objevování, zájem o nové

  • Veďte k úklidu hraček na jejich daná místa, třiďte stavebnice dle druhů, barev, velikosti.

  • Pro rozvoj jemné motoriky manipulujte s drobným materiálem, náčiním

Viz. Přílohy –manipulační účelové hry se stavebnicí Lego apod.

  • Rozvoj motoriky a ohebnosti zápěstí procvičujte při užití příborů, veďte k vázání tkaniček

  • Veďte k samostatnosti při oblékání a svlékání a úklidu oděvů / důležité pro samostatnost v ZŠ bez účasti učitele/

  • Procvičujte orientaci v prostoru – vpravo x vlevo / viz. přílohy/

  • Při práci na pracovních listech i kreslení dbejte na správný úchop tužky

  • Rozvíjejte schopnost sebeovládání u dětí / uposlechnutí pokynů i účasti na nechtěném/

  • Záměrně pozorujte běžné objekty a předměty, určujte a pojmenujte jejich vlastnosti / velikost, barva, tvar, materiál, dotek, vůně, zvuky / jejich charakteristické znaky a funkce/

  • Provádějte motivovanou manipulaci s předměty, zkoumejte jejich vlastnosti

  • Konkrétní operace s materiálem / uspořádání, odhad, porovnávání apod./

  • Volné hry a experimenty s materiálem a předměty / míchání barev…červená + modrá = fialová

 

  • písně – nabídka nejznámějších lidových Travička zelená

Holka modrooká

Černé oči

Červený šátečku

  • gymnastika mluvidel s básněmi ( viz. Přílohy )

 

  • rozvoj grafomotoriky k tématu ( viz. Přílohy )

 

Soubory ke stažení naleznete zde:

Barvy a tvary.png

báseň pro cvičení rýmů.png

Básničky k tématu.png

cvičení hlásky na začátku, konci slova.png

cvičit slyšení hlásek, složení hlásek ve slovo dle vzoru.png

Desatero předškoláka.png

PL barvy,tvary.png

PL cvičit tvar kruh.png

PL dokresli tvar srdce.png

PL dokresli tvar.png

PL geometrické tvary.png

PL na prostorové vztahy.png

PL opakovat sled barev.png

PL pravo-levá orientace.png

PL sudoku tvarů.png

PL šikmé linie.png

PL tvary klíčů.png

PL tvary,barvy.png

PL zrakové cvičení.png

pracovní list počasí.png

úkol s omalovánkou.png

FB_IMG_1615215761150.jpg

FB_IMG_1615215769457.jpg

FB_IMG_1615215783720.jpg

 

 

Vzdělávací nabídka 15. 3. - 19. 3.2021

 

Podtéma týdne: Dopravní prostředky

 

Věnujte dítěti soustředěnou pozornost a vyhraďte si na něj čas, kdy se nebudete věnovat jiným činnostem a zaměříte se na téma dopravy ve Vašem okolí.

Veďte s dětmi rozhovory na toto téma, přímo pozorujte na vycházkách.

 

  • seznamte děti s hlavními druhy dopravních prostředků, jejich účelem, způsobem pohybu / na silnici, na kolejích, ve vodě a ve vzduchu/ a výhod pro přepravu člověka

  • veďte rozhovory o bezpečnosti při pohybu na ulici, ale i při přepravě osob, nákladů apod.

  • zaměřte se při tom i na cvičení znalostí barev, velikosti, druhy vozidel / nákladní, osobní / Zkuste rozšířit i znalosti továrních značek automobilů.

  • veďte děti k uvědomění si toho, že se doprava řídí dle pravidel, které platí i pro chodce. Seznamte je se základními dopravními značkami, uvědomění si přechodu pro chodce a významu užití semaforu ve městech / jeho barvy a jejich význam/

  • motivujte je pro námětové hry „Na dopravu“ „Řidiče“ „Na barevná auta“

  • veďte k popisování viděného v dopravě a k rozvoji slovní zásoby o slova, která se k tématu vztahují / kapota, motor, výfuk, řadící páka, pohonné hmoty, disky kol, pneumatiky …pomocnými otázkami veďte k užívání správných sloves / startuje, vrčí, jede, letí, pluje, řadí, houká, troubí… i přídavných jmen / starý, nový, těžký, velký, malý, barevný aj../

  • v průběhu týdne si s dětmi na dané téma zpívejte, malujte, stříhejte, cvičte grafomotoriku na přiložených pracovních listech a budeme rády, když nám výsledky prací dětí zašlete.

  • důležité v jazykové výchově vedení k fonematickému slyšení / určovat hlásky slyšené na začátku , na konci i uvnitř slov. Následně na tyto hlásky tvořit nová slova .

  • dopřejte dětem dostatek různorodého pohybu

  • udělejte si čas i na čtení pohádek před spaním / viz Přílohy – Děti v dopravním provozu

  • nutné je i nadále u dětí rozvíjet a upevňovat znalost barev a odstínů, geometrických i jiných tvarů, orientaci v číselné řadě do 20, základní znalost číslic 1-10, grafickou podobu některých písmen velké abecedy. Zkuste předepsat jednoduchá slova velkými písmeny a děti vizuálně graficky napodobí. Rytmizujte slova tleskáním na slabiky /

má-ma 2x tleskne, ko-lo-běž-ka 4x tlesk apod. k tématu dopravy.

  • cvičte paměť s jednoduchou hrou s přidáváním dopravních prostředků do řady, slovně./ včera jsem šel po ulici a viděl jsem: auto …v druhém a dalším opakování se přidávají viděné podněty z ulice , nutné dodržovat stále stejný sled přidávaných slov/

 

Náměty:

  • písně – děti melodie písní v přílohách znají, připomeňte jim četbou textu / Vlak, Auto Křižovatka –tuto znají děti třídy Motýlků z podzimu/

  • gymnastika mluvidel s básněmi ( viz. Přílohy )

  • obrázky dopravních prostředků i k omalování po vytisknutí.

  • rozvoj jemné motoriky při skládání papíru

Soubory ke stažení naleznete zde:

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

7.png

8.png

9.png

10.png

11.png

12.png

13.png

14.png

15.png

16.png

18.png

19.png

20.png

21.png

22.png

24.png

25.png

26.png

28~2.png

Hádanky o dopravních prostředcích.docx

000251.pdf

 

Výuková videa:

stažený soubor.html

 

 

Vzdělávací nabídka 3.3. - 5. 3.2021

 

Podtéma týdne: Profese lidí a povolání rodičů

 

Věnujte dítěti soustředěnou pozornost a vyhraďte si na dítě čas, kdy se nebudete věnovat jiným činnostem, kdy budete plně zaměřeni na dítě a na to, co dělá, co děláte.

Veďte s dětmi rozhovory na toto téma.

 

  • seznamte děti se svým povoláním a činnostmi, které s ním souvisí, pomůckami, nástroji k profesi

  • zapojte děti přímou činností do běžných domácích prací i prací venku, nechte je zkoumat, vyhodnocovat výsledky a mít radost z poznání

  • jmenujte si s nimi další nejznámější druhy povolání a řemesel

  • veďte rozhovory na téma „ Čím budu, až budu velký“

  • motivujte je pro námětové hry na různá povolání / na lékaře, domácnost, zahradníky ..

  • v průběhu týdne si s dětmi na dané téma zpívejte, malujte, cvičte grafomotoriku na přiložených pracovních listech a budeme rády, když nám výsledky prací dětí zašlete.

  • důležité je i přímé pozorování dění kolem sebe a slovní vyjádření viděného

  • dopřejte dětem dostatek různorodého pohybu

  • udělejte si čas i na čtení pohádek před spaním

 

Náměty:

  • písně – Kalamajka, Šel zahradník do zahrady, Pec nám spadla, Dělání / Třída Motýlků již zná / možno využít písní M. Růžičkové s námětem povolání / YouTube

  • gymnastika mluvidel s básněmi ( viz. Přílohy )

  • hádanky k tématu ( viz. Přílohy )

  • obrázky povolání ( viz. Přílohy )

Soubory ke stažení naleznete zde:

 

Březen -Integrovaný blok.png

básničky.png

Dělání.png

hádanky2.png

hřeben.png

hrnec.png

pila.png

profese a pomůcky.png

Povolání.png

povolání.jpg

nářadí -grafomotorika.jpg

kdo,co - čím.jpg

v1,2,3,4,5.jpg